DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
57号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/4009

タイトル: 「イメージ化」が学習者自身にどのような影響を及ぼすのか : 教職課程学生へのインタビュー調査を中心に
その他のタイトル: イメージカ ガ ガクシュウシャ ジシン ニ ドノヨウナ エイキョウ オ オヨボス ノカ : キョウショク カテイ ガクセイ エノ インタビュー チョウサ オ チュウシン ニ
Impact of 'Imaging' on Student Learning through Teaching Profession Course : Focus on an Interview Survey
著者: 小出, 禎子
KOIDE, Teiko
発行日: 2022年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: This article describes an interview survey study with students at a famous Institute of Technology in Aichi, Japan used to examine the effects of ‘imaging’ on student learning. The main aim of this study is to understand the effects and logic of the teaching and learning through a teaching profession course, the so called-kyoshokukatei in Japanese University. This course provides learning opportunity as well as school internship to help students to become a school teacher professionally. This research reports mainly on an interview with 7 students (5 undergraduate and 2 graduate). From this study it can be seen that students may be inspired by being involved in the learning task through the course and can be motivated through the mechanism of ‘imaging’. In addition, it can be clarified the impact of ‘imaging’ on student accumulation of knowledge, professional learning, learning how to learn and knowing about construction of theory the underlying subject matters.
URI: http://hdl.handle.net/11133/4009
出現コレクション:57号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要57号(p13-p20).pdf1.66 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください