DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
3.愛知工業大学研究報告 .B(1976-2007) >
16号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/584

タイトル: 経営管理教育におけるケース・メソッドの本質と問題点
その他のタイトル: ケイエイ カンリ キョウイク ニオケル ケース メソッド ノ ホンシツ ト モンダイテン
Merits and Demerits of Teaching Method Using Case Studies of Scientific Management
著者: 工藤, 市兵衛
尾藤, 信
KUDO, Ichibei
BITO, Makoto
発行日: 1981年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: The practical aspects of scientific management were neglected in management education although its theory and knowledge have been taught. Knowledge and practice are not mutually exclusive. It is important that both of them, which are well-balanced, should be taught in management class. Academic societies are tend to neglect the practical aspects while business societies slack off the theory. This study pursed a well-balanced course by introducing the practical aspects of scientific management to a course which was theoretically oriented. Moreover, this study pointed out demerits of teaching methed using case studies.
URI: http://hdl.handle.net/11133/584
出現コレクション:16号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要16号B(P137-142).pdf674.89 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください