DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
59号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/4296

タイトル: TESOL : 英会話教育における誤りの利用と訂正法
その他のタイトル: TESOL : エイカイワ キョウイク ニオケル アヤマリ ノ リヨウ ト テイセイホウ
TESOL : Using and Correcting Errors in Teaching English Conversation
著者: マーク, オフナー
Mark, Offner
発行日: 2024年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: Teaching is a complex, multifaceted process with many interconnected parts, and an often‐maligned feature of the learning component is errors. Brain scientists have come to understand that making mistakes is a necessary and beneficial part of learning. This paper will first present the rationale for encouraging and including errors in language lessons to enhance learning. From there, strategies to acclimate students to be comfortable with making errors in the language classroom will be described. Finally, error‐compatible correction techniques when teaching English conversation as a second or foreign language will be presented.
URI: http://hdl.handle.net/11133/4296
出現コレクション:59号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要59号(p46-p59).pdf597.7 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください