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http://hdl.handle.net/11133/3913
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タイトル: | ハイブリッドFRP引抜成形山形材の圧縮耐荷力に関する研究 |
その他のタイトル: | ハイブリッド FRP ヒキヌキ セイケイ ヤマガタザイ ノ アッシュク タイカリョク ニ カンスル ケンキュウ STUDY ON COMPRESSIVE STRENGTH OF PULTRUDED HYBRID FRP ANGLE SECTION |
著者: | 北根, 安雄 鈴木, 森晶 寺口, 大輝 松井, 孝洋 舘石, 和雄 KITANE, Yasuo SUZUKI, Moriaki TERAGUCHI, Daiki MATSUI, Takahiro TATEISHI, Kazuo |
キーワード: | hybrid FRP angle section compressive strength compression test finite element analysis |
発行日: | 2021年10月31日 |
出版者: | 愛知工業大学耐震実験センター |
抄録: | 本研究では,腐食した鋼橋における取替または補強部材として開発したハイブリッドFRP引抜成形山形材の圧縮耐荷カ特性を明らかにすることを目的として,ハイブリッドFRP山形材の圧縮耐荷力実験および圧縮耐荷力解析を実施し,弱軸回りの回転自由または強軸回りの回転自由の境界条件のもと,対象山形材の局部座屈および全体座屈性状を把握し,圧縮耐荷力の基礎データを取得した。その結果,強軸回り回転自由の条件では,全体座屈が支配する長柱領域において,ねじれの発生により純粋な橋軸回りの座屈モードとならず,弱軸回り全体座屈に近い圧縮強度となった。短柱領域では,どちらの境界条件でも局部座屈が圧縮強度を支配するため,対象山形材の耐荷力曲線は,局部座屈強度と弱軸回りの全体座屈強度をもとに作成できる可能性が明らかとなった。 This study conducted compression tests and numerical analyses of pultruded hybrid FRP angle section which has been developed to be used for replacement member and reinforcement member for corroded steel bridges, in order to understand global and local buckling characteristics and to obtain compressive strength data. As a result of this study, the angle section with a large slendemess ratio when the rotation around the strong axis is free shows a buckling mode with a twisting of section and compressive strength similar to that of the case when the rotation around the weak axis is free. Since the angle section with a small slendemess ratio is controlled by the local buckling, the compressive strength of the angle section may be determined based on the local buckling strength and the global buckling strength around the weak axis. |
URI: | http://hdl.handle.net/11133/3913 |
出現コレクション: | 2.研究論文
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