DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
54号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/3492

タイトル: 教育実習による「生徒指導」に対するイメージの変化
その他のタイトル: キョウイク ジッシュウ ニヨル セイト シドウ ニタイスル イメージ ノ ヘンカ
Changes in Images about “Student Guidance and Counseling” by Teaching Practice
著者: 東平, 彩亜
TOHIRA, Saea
発行日: 2019年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: The purpose of the present study was to investigate effects of teaching practice on images about student guidance and counseling. Thirty undergraduate students volunteered to this study. They asked to answer questionnaire twice; pre- and post- teaching practice. Twenty-three undergraduate students answered both questionnaires. As images about student guidance and counseling, most participants answered “correcting errors” and “teaching rules” both at pre- and post-teaching practice. However, “assisting growth” was answered only at post-teaching practice. From these results, The role of teaching practice on changes in the images about student guidance and counseling was discussed.
URI: http://hdl.handle.net/11133/3492
出現コレクション:54号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要54号(p71-p76).pdf652.2 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください