AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
54号 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/11133/3492
|
タイトル: | 教育実習による「生徒指導」に対するイメージの変化 |
その他のタイトル: | キョウイク ジッシュウ ニヨル セイト シドウ ニタイスル イメージ ノ ヘンカ Changes in Images about “Student Guidance and Counseling” by Teaching Practice |
著者: | 東平, 彩亜 TOHIRA, Saea |
発行日: | 2019年3月31日 |
出版者: | 愛知工業大学 |
抄録: | The purpose of the present study was to investigate effects of teaching practice on images about student guidance and counseling. Thirty undergraduate students volunteered to this study. They asked to answer questionnaire twice; pre- and post- teaching practice. Twenty-three undergraduate students answered both questionnaires. As images about student guidance and counseling, most participants answered “correcting errors” and “teaching rules” both at pre- and post-teaching practice. However, “assisting growth” was answered only at post-teaching practice. From these results, The role of teaching practice on changes in the images about student guidance and counseling was discussed. |
URI: | http://hdl.handle.net/11133/3492 |
出現コレクション: | 54号
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|