DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
53号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/3298

タイトル: 教職課程の授業における現場体験を通した学生の学び : 理科教育法の実践事例
その他のタイトル: キョウショク カテイ ノ ジュギョウ ニオケル ゲンバ タイケン オ トウシタ ガクセイ ノ マナビ : リカ キョウイクホウ ノ ジッセン ジレイ
Significance of sharing the aim of school intemships between students and teachers in teacher training course : A case report about the practice of “method of science education” in high school
著者: 長谷川, 省一
HASEGAWA, Shoichi
発行日: 2018年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: "To enhance current teacher training programs,“school-intemship"" has attracted attention in recent years. However,there still remains many issues to integrate it fruitfully into actual current programs. This case report suggests that putting “school-intemship” into one of the classes in teacher training course. Accordingly, students can step into high school with clear purpose and get enough support from teachers for their leaming in high school. These advantages could encourage students to get more out of their field experience."
URI: http://hdl.handle.net/11133/3298
出現コレクション:53号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要53号(p40-p46).pdf4.99 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください