DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
50号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/2879

タイトル: 中国の作文授業におけるピア・レスポンスの試み : 中級日本語学習者を対象に
その他のタイトル: チュウゴク ノ サクブン ジュギョウ ニオケル ピア レスポンス ノ ココロミ : チュウキュウ ニホンゴ ガクシュウシャ オ タイショウ ニ
The Trial of the Peer-response in the chinese composition Class : For Intermediate Japanese Learners
著者: 薛, 倩
XUE, Qian
発行日: 2015年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: "This paper introduces a collaborative learning method called peer response which made it quite different from the Japanese writing classes dominated by the teacher. The research result shows that peer response activity is effective for both students who is good at Japanese and student who is not. On the other hand, analysis on the group composition has proved that students number in a group and the way to group students have effect on the writing quality improvement and the evaluation results."
URI: http://hdl.handle.net/11133/2879
出現コレクション:50号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要50号(p84-p87).pdf443 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください