DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
48号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/2150

タイトル: 「マキアヴェリ」の神(1)-『マルタ島のユダヤ人』における反カトリック主義-
その他のタイトル: マキアヴェリ ノ カミ (1) マルタトウ ノ ユダヤジン ニオケル ハンカトリックシュギ-
‘Machevill’’s God:Anti-Catholicism in The Jew of Malta (1)
著者: 森, ゆかり
MORI, Yukari
発行日: 2013年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: Over the four centuries of critical traditions on Christopher Marlowe’s The Jew of Malta(1592), the main instigator of the play, Barabas, a Sephardic Jew, was considered to be an arch-Machiavellian villain, together with Shylock, an Ashkenazic counterpart in Shakespeare’s The Merchant of Venice. Another widely accepted critical tradition told us that both Barabas and Shylock were the focuses of the anti-Semitic prejudices projected onto the Elizabethan dramas. In this paper, I will refute those two propositions and support Stanic’s (2013) view that the real Machiavellian schemer in The Jew of Malta is Ferneze, the Roman Catholic Governor of Malta. I will demonstrate that Marlowe used an equivocating casuist, Barabas to caricature the Elizabethan church-papists, who outwardly conformed to the official Church of England but internally gave their pledges to the Roman Catholic Church. After comparing the anti-Catholic to anti-Islamic prejudices recorded in the Mediterranean captivity narratives around the same period, I will argue that through the persona of ‘Machavill’ staged in the Prologue of The Jew of Malta, the anti-Catholicism in The Jew of Malta paves the way to his next work, The Massacre at Paris, a controversial drama with highly anti-Catholic overtones.
URI: http://hdl.handle.net/11133/2150
出現コレクション:48号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要48号(P93-102).pdf523.44 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください