DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A2 総合技術研究所研究報告 >
01号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/1578

タイトル: 電界トラップと触媒を用いたディーゼル排気ガスの浄化実験
その他のタイトル: デンカイ トラップ ト ショクバイ オモチイタ ディーゼル ハイキ ガス ノ ジョウカ ジッケン 
Purification of Diesel Exhaust Gas Using Reducing Catalysers
著者: 渡辺, 茂男
佐田, 榮三
比嘉, 俊太郎
内田, 悦行
林, 二一
太田, 洋
山本, 哲夫
木下, 勝晴
TOUCHARD, G.
WATANABE, Shigeo
SADA, Eizo
HIGA, Shuntaro
UCHIDA, Yoshiyuki
HAYASHI, Niichi
OHTA, Hiroshi
YAMAMOTO, Tetsuo
KINOSHITA, Katsuharu
TOUCHARD, G.
発行日: 1999年6月30日
出版者: 愛知工業大学
抄録: Diesel engine exhaust gas is known to be one cause of photochemical smog, which is so damaging to city environments. However, because of its high thermal efficiency and economic advantages, the diesel engine is not easily dispensable. The authors have previously conducted a series of experiments to assess the purifying effects of a diesel gas purification device employing an electric trap. It has been confirmed that an extraction rate of 60~75% for black smoke can be achieved using this apparatus. But the extraction effect for nitrogen oxides (NOx) is insufficient if the electro-trap device is used on its own. To improve its performance, , experiments have now been undertaken using the same device in combination with various types of attached catalysers to oxidise and remove the nitrogen in the exhaust gas. Utilising a commercial 3-way catalyser, it proved difficult to maintain the gas at a suitable temperature, so that no outstanding result could be obtained. Nor was any significant result observed from the use of an ozoniser. However, with a zeolyte catalyser, it was possible to achieve a NOx reduction of 20~30 %. This latter experiment is reported in the present paper.
URI: http://hdl.handle.net/11133/1578
出現コレクション:01号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
総研1号(P167-170).pdf473.32 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください