DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
47号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/1550

タイトル: 生徒の論理的な思考を促す数学の授業について : ―高大連携プログラム「無限についての話」を題材にして―
その他のタイトル: セイト ノ ロンリテキ ナ シコウ ヲ ウナガス スウガク ノ ジュギョウ ニツイテ コウダイ レンケイ プログラム ムゲン ニツイテノ ハナシ ヲ ダイザイ ニシテ
On mathematics classes which prompt students to think theoretically : —deriving from a lecture in the high school and university cooperation program“Talk on the infinity”—
著者: 大島, 和幸
OHSHIMA, Kazuyuki
発行日: 2012年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: We give an account of an importance of teaching mathematics theoretically. Deriving from a lecture which I gave to high school students in the high school and university cooperation program, we come to the realization that a lot of students are not well trained to understand mathematics from a theoretical standpoint. In order to improve such a situation, we propose mathematics classes which prompt students to consider theoretically.
URI: http://hdl.handle.net/11133/1550
出現コレクション:47号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要47号(P31-34).pdf254.43 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください