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http://hdl.handle.net/11133/1550
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タイトル: | 生徒の論理的な思考を促す数学の授業について : ―高大連携プログラム「無限についての話」を題材にして― |
その他のタイトル: | セイト ノ ロンリテキ ナ シコウ ヲ ウナガス スウガク ノ ジュギョウ ニツイテ コウダイ レンケイ プログラム ムゲン ニツイテノ ハナシ ヲ ダイザイ ニシテ On mathematics classes which prompt students to think theoretically : —deriving from a lecture in the high school and university cooperation program“Talk on the infinity”— |
著者: | 大島, 和幸 OHSHIMA, Kazuyuki |
発行日: | 2012年3月31日 |
出版者: | 愛知工業大学 |
抄録: | We give an account of an importance of teaching mathematics theoretically. Deriving from a lecture which I gave to high school students in the high school and university cooperation program, we come to the realization that a lot of students are not well trained to understand mathematics from a theoretical standpoint. In order to improve such a situation, we propose mathematics classes which prompt students to consider theoretically. |
URI: | http://hdl.handle.net/11133/1550 |
出現コレクション: | 47号
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