AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
4.愛知工業大学研究報告 (2008-) >
47号 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/11133/1514
|
タイトル: | 教育交流事業を取り入れた理科教育法の展開 : キャリアとしての「教職」を改めて自覚させ、その昂揚を促す試み |
その他のタイトル: | キョウイク コウリュウ ジギョウ ヲ トリイレタ リカ キョウイクホウ ノ テンカイ キャリア トシテノ キョウショク ヲ アラタメテ ジカクサセ ソノ コウヨウ ヲ ウナガス ココロミ A development of “Teaching method of Science in high school”incorporating an in-service training program for high school and college students : -A trial for reaffirming and strengthening my student's ambitions of becoming teachers- |
著者: | 長谷川, 省一 HASEGAWA, Shoichi |
発行日: | 2012年3月31日 |
出版者: | 愛知工業大学 |
抄録: | Some effects of an in-service training program for high school and college students with a nearby high school are explained. This program has been developed into a collaboration between lessons at the high school and my lectures in the previous year of the teaching practice in our college. In this program, our college students can experience assistant teaching or one point lessons prior to entering their fourth year. This experience affords three opportunities to our college students. One is remedial education for those students lacking adequate prerequisite knowledge, second is enhancing their ambitions of becoming teachers, third is the internship for their teaching practice. |
URI: | http://hdl.handle.net/11133/1514 |
出現コレクション: | 47号
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|