DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
3.愛知工業大学研究報告 .B(1976-2007) >
40号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/1263

タイトル: 人力飛行機用主翼の静的空力弾性変形
その他のタイトル: Aero-elastic Deformation of the Wing for a Human-Powered Aircraft
著者: 酒井, 春雄
水谷, 充
林, 賢亮
小池, 慎吾
SAKAI, Haruo
MIZUTANI, Mitsuru
HAYASHI, Kensuke
KOIKE, Shingo
発行日: 2005年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: One of the most important factors for a Human-Powered Aircraft (HPA) is to be manufactured as light as possible. As the result, the rigidity of the main wing structure, for example, of an HPA is far lower than that of a usual aircraft, and its elastic deformation due to aerodynamic loads becomes very large. As deformation of the wing produces additive aerodynamic forces on it, it is necessary for us to investigate carefully aero-elastic characteristics of the wing in a new HPA's configuration study.
URI: http://hdl.handle.net/11133/1263
出現コレクション:40号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要40号B(P105-110).pdf848.95 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください