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37号 >
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http://hdl.handle.net/11133/1163
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タイトル: | 面外繰り返し水平力を受ける逆 L 形鋼製橋脚の強度と変形能に関する研究 |
その他のタイトル: | メンガイ クリカエシ スイヘイリョク オ ウケル ギャク Lガタ コウセイ キョウキャク ノ キョウド ト ヘンケイノウ ニカンスル ケンキュウ A Study on the Strength and Deformation Capacity of Inverted L-Shaped Steel Bridge Piers Subjected to Out-of-Plane Cyclic Loading |
著者: | 鈴木, 真一 青木, 徹彦 鈴木, 森晶 SUZUKI, Shinichi AOKI, Tetsuhiko SUZUKI, Moriaki |
発行日: | 2002年3月31日 |
出版者: | 愛知工業大学 |
抄録: | Various shapes of piers of city highway viaducts in the city are adopted according to the different construction site condition. Invert L-shaped steel piers (ILSP) may cause higher amount of residual displacement after strong earthquake than that of centrally loaded steel piers. In this study, out-of-plane cyclic load test have performed for ILSP under constant vertical load. The eccentricity ratios e/r (e : eccentricity between the center of gravity and vertical load, r : radius of gyration) are selected as 0,2,3. It is found that the influence of e/r on the strength and ductility capacity was investigated. And results of these experiments and elasto-plastic large displacement FEM analysis have compared. |
URI: | http://hdl.handle.net/11133/1163 |
出現コレクション: | 37号
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