DSpace DSpace English
 

AIT Associated Repository of Academic Resources >
A.研究報告 >
A1 愛知工業大学研究報告 >
3.愛知工業大学研究報告 .B(1976-2007) >
37号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11133/1163

タイトル: 面外繰り返し水平力を受ける逆 L 形鋼製橋脚の強度と変形能に関する研究
その他のタイトル: メンガイ クリカエシ スイヘイリョク オ ウケル ギャク Lガタ コウセイ キョウキャク ノ キョウド ト ヘンケイノウ ニカンスル ケンキュウ
A Study on the Strength and Deformation Capacity of Inverted L-Shaped Steel Bridge Piers Subjected to Out-of-Plane Cyclic Loading
著者: 鈴木, 真一
青木, 徹彦
鈴木, 森晶
SUZUKI, Shinichi
AOKI, Tetsuhiko
SUZUKI, Moriaki
発行日: 2002年3月31日
出版者: 愛知工業大学
抄録: Various shapes of piers of city highway viaducts in the city are adopted according to the different construction site condition. Invert L-shaped steel piers (ILSP) may cause higher amount of residual displacement after strong earthquake than that of centrally loaded steel piers. In this study, out-of-plane cyclic load test have performed for ILSP under constant vertical load. The eccentricity ratios e/r (e : eccentricity between the center of gravity and vertical load, r : radius of gyration) are selected as 0,2,3. It is found that the influence of e/r on the strength and ductility capacity was investigated. And results of these experiments and elasto-plastic large displacement FEM analysis have compared.
URI: http://hdl.handle.net/11133/1163
出現コレクション:37号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
紀要37号B(P79-88).pdf1.61 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください